Rabu, 4 April 2012

Pengalaman cari keja part time ^_^

assalamualaikum...

hari ni pagi-pagi dengan semangatnya aku bangun dari tidor secara sedar tanpa mamai-mamai,,tanpa golek-golek atas katil smpai terjatuh katil,tanpa mak aku jerit-jerit,tanpa kena simbah dengan air,tanpa dapat panggilan dari mak aku(cara terbek mak aku nk kejutkan aku melalui call fon ak**sedangkan dok sebelah ak je**) tanpa cara-cara lain lagi...pagi ni aku bangun dengan semangat yang membara ooo....

semanagt nak cari keja part time...malam tadi aku tido awal sebab nak pastikan aku dapat tidoq yang cukup untuk pegi mintak keja pagi ni...dengan semangatnya aku bersiap untuk pergi berjuang mencari rezeki agar masa aku lagi 6bulan ni x terbuang begitu saja dengan hanya TIDOQ,MAKAN,ONLINE,TENGOK TV,,,,setelah 2bulan lebih aku berkhidmat untuk negara,sekarang aku telah menanam azam untuk berkhidmat pada buku bank....heheh aku harap-harap buku bank aku penuh dengan duit sepanjang 6 bulan ni...hehehe kalau aku x kerja jawabnya buku bank aku 2 bukan la penuh tapi berkurang lagi ada la......

Dengan tekad dan azam penuh semangat aku merempit pgy mencari keja part time dekat pekan...walaupon pekan ni xla besaq mana tapi ini je tempat yang termampu aku p (mak aku x kasi pgy keja jauh2)...dengan kudrat yang ada aku pecut moto aku macam biasa la....target aku mula-mula kat KFC...sempat la bagi data aku kat KFC tu...diorang kata nanti diorang call...aku harap2 ad la rezeki aku kat KFC tu...

Lepas2 aku jalan-jalan meneruskan misi aku,,aku ternampak satu kedai yg tulis "JAWATAN KOSONG....BERUMUR 20-30"..aku dengan lajunya terus pegy masuk mintak keja kat kedai tu...pastu tokey kedai 2 terus temuduga aku...

dengan muka cuak dia tanya aku beberapa soalan

Lu mau mintak ini keleja ka???
iyola..tadi saya nampak itu depan kedai ad taruk itu kerja kosong..saya mau cuba try test 
lu serius ka mau cuba ini keleja
yala...kenapa xboleh ka???
u sudah habis baca i2 sekolah ka belomm
sudah..saya sudah 20tahun loo

dengan muka cuak dia pandang aku atas bawah,,atas bawah...
aku tau la aku muka comey macam umur 17 *tangan ke dada...mata keatas*

lu boleh ka keleja ini???
saya boleh buat apa2 sja tokey,kalu saya x teri tokey boleh ajar saya maaa,,sya pndai,rajin..
tapi ini keleja susah oo
xdak apa yang senang di dunia ini tokey semua susah loo

dengan muka manis n pujuk raju nk mintak kerja

lu kereja angkat barang dalam stor taruk dalam lori tiap2 hari...i2 kotak besar ooo...u boleh ka???
"
"
"
"
"
aku dengan senyum kambingnya terus ambil helmet menuju ke muka pintu kedai tanpa menoleh kebelakang....

gugur dah semangat aku nk mintak keja...





jadi driver mak aku je la jwabnya...






4 ulasan:

kura berkata...

hahha. keje dgn mak lg senang maaaaa. hehehh

Siti Asiah Jamaludin berkata...

terbaek ngek3

cik Kura berkata...

haha memg senang sebb dapt mkn free,shopping dibyar,bleh on9,tgok tv,tdoq...n mcm2 hehe

cik Kura berkata...

hahaha pengalaman wey...pasni x cri keja dah aku...dok umh je la