Jumaat, 22 Jun 2012

Resepi Kek 3 SOLEHAH


bulan ni dah masuk bulan ke3 gua dok kat umah untuk sesi menambahkan berat badan gua
resepi bulan ni gua promotkan kek 3 SOLEHAH..

| RESEPI KEK 3 SOLEHAH | 

bahan::

1 cawan marjerin
1 cawan gula
4 biji telur 
2 cawan tepung kek @ tepung gandum
1 sudu besar baking powder
2 kotak susu coklat
1/3 cawan susu pekat
1/2 minyak masak
esen vanila
1/2 serbuk koko

Toping::

1/2 cawan susu pekat
1/2 cawan serbuk koko
4 sudu besar butter
4 sudu besar susu segar

CARA-CARA:

1. pukul gula dan butter smpai kembang
2. masukkan telur sebijik demi sebijik
3. masukkan tepung,baking powder dan koko sedikit demi sedikit
4. masukkan susu kotak,susu pekat,minyak dan gaul sebati
5. titiskan esen vanila
6. masukkan ke dalam loyang yang telah disapu marjerin(agar x melekat)
7. tutup dengan aluminium foil..
8. kukus 45minit...
9. sejukkan apabila sudah masak
10. untuk topping,cmpurkan semua bahan dan masak secara double boiler..curahkan keatas kek yg sejuk
 *** untuk lebih sedap simpan kek dalam peti sejuk sebelum dimakan.



kek 3 solehah  ^_^


gua rasa disebabakan minat gua buat kek ni secara tidak langsung berat badan gua bertambah berlipat2 kali ganda,,,



Tiada ulasan: