Rabu, 1 Oktober 2014

iya itu aku


bila rasa tanpa perasaan
bila melihat tanpa mata
bila menulis tanpa tangan
bila bercakap tanpa berfikir
iya itu aku

aku yang selalu berfikir tanpa memandang jauh
hanya tahu memberi pandangan tanpa memikirkan orang lain
hanya tahu bercakap lepas tanpa memandang orang lain
ye itu aku

aku yang sering hidup mewah tanpa kesusahan
aku yang hidup senang dalam kebiasaan
aku yang sukar merasai kesusahan dalam hidup orang
iya itu aku

aku yang suka bercakap tapi tak pernah melakukan
aku yang suka memberi pandangan tapi tak pernah laksanakan
aku yang suka memikir keseronokan tanpa memikirkan kesusahan orang lain
iya itu aku

andai aku menyusahkan
maaf yang mampu dihulur
andai aku merimaskan
maaf yang mampu dipinta

hanya satu kata
MAAF ANDAI HATI TERASA ATAS SEGALANYA...

**belajar untuk senyap dan terima seadanya




Tiada ulasan: